Přihlásit se
Přihlášení

Česky
CZK
0
0 Košík je prázdný

Home Office a vzdálené připojení zaměstnanců z domova k firemním datům

Aktuálně firmy opět řeší možnost připojení zaměstnanců z domova k firemním datům a to jak k informačnímu systému, tak dokumentům. Problém s připojením může být způsoben řadou faktorů a u každé firmy mohou být jiné. Níže popisujeme nejčastější výzvy a přinášíme tipy jak je řešit.

Problémy, které firmy řeší

  1. Pomalé připojení na straně firmy a to buď z důvodu zastaralého serveru nebo pomalé konektivitě.
  2. Úplná absence vzdáleného připojení, které by umožňovalo práci z domova.
  3. Nedostatečné zabezpečeného vzdáleného připojení.
  4. Nedostatečná integrace komunikačních prostředků.
  5. Nemožnost se bezpečně připojit k firemním dokumentům z domova a jakéhokoliv zařízení — ať již s ohledem na hardware nebo nedostupnost internetu.

Jsme ANAFRA. Servery, sítě i cloudová řešení pro vzdálenou správu jsou náš denní chléb již od roku 2006.

Nyní jsme zde i pro vás, abychom přišli s návrhem nejvhodnějšího řešení uvedených výzev i ve vaší společnosti. Konzultace přerodu společnosti na vzdálený přístup nabízíme na telefonním čísle +420 773 745 715 zcela zdarma. Zaplatíte pouze za samotnou realizaci, pokud se pro ni ve spolupráci s námi rozhodnete.

Nejen pro tyto problémy najdete řešení díky konzultaci s profesionálem

V rámci první vlny COVID-19 jsme řešili desítky požadavků na bezpečnézpřístupnění firemních dat zaměstnancům, ať již pracují odkudkoli. Několik takových případů popisujeme níže. Pokud je tato problematika aktuální i pro vaši společnost, kontaktujte nás pro bezplatnou konzultaci na e-mailové adrese obchod@anafra.cz nebo telefonním čísle +420 773 745 715.

Zákazník se serverem uvnitř firmy řešil, aby se zaměstnanci na Home Office připojili k účetnímu programu Pohoda. Vzhledem ke stáří fyzického serveru a dostatečné rychlosti konektivity do kanceláře jsme celé prostředí virtualizovali. Vznikl tedy virtuální privátní server v našem cloudu, na kterém se provozuje jak serverová, tak klientská část IS a uživatelé se připojují  přes vzdálenou plochu (RDP). Tímto, jsme také vyřešili zálohování informačního systému, které neměl zákazník řešené optimálně.

Výrobní firma s řadou serverů a mnoha desítkami uživatelů řešila přístupy dle definovaného oprávnění. Ve firmě byla již zavedená optika, proto jsme mohli navýšit kapacity stávajících terminálových serverů a zvýšit výkon/počet konkurentních připojení k VPN. Zároveň jsme implementovali a proškolili Microsoft Teams pro komunikaci mezi zaměstnanci a klienty. Implementace Microsoft Teams zahrnovala vytvoření hybridního Active Directory pro jednotnou správu uživatelů a vytvoření hybridního exchange pro konsistenci dat mezi Microsoft Outlook a aplikací Microsoft Teams.

Obchodní společnost využívala mnohdy tradiční uložení firemní souborů a jejich sdílení pomocí sdílených složek ve Microsoft Windows, které nefunguje, pokud uživatelé pracují z domu a jsou tedy na jiné síti. V tomto případě jsme využili jednu z mnoha funkcí Nextcloudu a to synchronizaci souborů mezi počítači a samotným Nextcloud serverem. Důležité je, že se nejedná o tzv public cloud řešení (Google, Dropbox, Box a další), ale data jsou uložena na serverech v naší infrastruktuře čímž je zaručeno, že k datům máte přístup pouze vy.

Pokud je tato problematika aktuální i pro vaši společnost, kontaktujte nás pro bezplatnou konzultaci na e-mailové adrese obchod@anafra.cz nebo telefonním čísle +420 773 745 715.